1 Haziran 2017 Perşembe

İŞTEN ARTMAZ DİŞTEN ARTAR



Böyle bir başlığı niye kullandığımı merak ediyorsunuzdur.

Kartal Belediyesi’nin Kartal Cemevi  bünyesinde hizmete açtığı  4-14 yaş arası çocuklara dönük ağız ve diş sağlığı merkezinin yapmış olduğu çalışmaların sonucu bana böyle bir başlık yazdırdı.

Hep düşünmüştüm, onca yer varken Kartal Belediyesi neden böyle bir hizmeti  kendine ait yerlerden birinde değil de Cemevi’nde veriyor diye. Son yaşadığım olay bu kararın ne kadar doğru olduğunu gösterdi.

Ben size Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nde teknolojinin son ürünü olan ekipmanlar eşliğinde işinin uzmanı hekimler tarafından ücretsiz yapılan ve Kartallıların çok memnun kaldığı bir sağlık hizmetinden bahsetmeyeceğim.

Ben size açılan bu merkezin toplumsal barış, hoşgörü ve birlikte yaşama adına yaptığı katkıdan bahsedeceğim.

Geçtiğimiz hafta bir akraba ziyaretinde konudan konuya geçerken evin küçük kızının diş tedavisi için Kartal Belediyesi’ne ait Cemevi’ndeki  merkezde tedavi olduğu konusu açıldı.

Ben, neden orasını tercih ettiklerini sorduğumda, diş tedavisinin pahalı olduğu ve sigortanın karşılamadığı oysa Kartal Belediyesi’nin bu tedavi için çocuklardan hiçbir ücret talep etmediği cevabını aldım.

Evin hanımı Sünni İslam inancını yaşayan Anadolu’daki deyimle beş vakitli bir bayandı. Ben Cemevi’ni nasıl bulduğunu sorduğumda bakışlarından da anlaşılan bir beğeniyle çok güzel bulduğunu ve kendisinin oraya gitmeden önce hiçte öyle düşünmediğini söyledi.

Sohbet  ilerledikçe evin hanımı şöyle bir konuşma yaptı.
‘’Biz oradan ayrılırken birilerinin yemek verdiğini söylediler ve içerde dua okunuyordu. Yaklaştım ve duayı dinlemeye başladım hepsi benim Kuran’dan öğrendiğim dualardı. Abi aynı bizim gibi okuyorlar’’

Tamda burada Hz. Ali’nin bir sözü aklıma geldi ve söyleyiverdim  “İnsanlar bilmedikleri şeyin düşmanıdır.”  Ben bu sözü söyleyince  tamamı Sünni İslam inancını benimsemiş olan topluluk çok doğru olduğunu ve aslında birbirimizden farkımız olmadığını ve birlikte yaşamamız gerektiğini söylediler.

Yüzyıllardır Alevi-Sünni ayrımı adına oluşturulan önyargı birkaç dakika içinde yerle bir oluvermişti.

İşte, Ağız Ve Diş Sağlığı Merkezi’ni  Cemevi bünyesinde hizmete açarak Sünni İslam inancını benimsemiş yurttaşlarla Alevi İslam inancını benimsemiş yurttaşları aynı çatı altında buluşturan ve onların birbirlerini tanımasını sağlayan Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz, toplumsal barış, hoşgörü ve birlikte yaşama adına çok önemli bir hizmet yapmıştır.

Yapılan Kartal Festivali’nde de sağdan-sola, İslamcıdan-laiklere kadar her türlü düşünceye Kartal Meydanı’nda yer veren ve onların hoşgörü içinde yan yana gelmelerini sağlayan Op. Dr. Altınok Öz, ülkemizin etnik köken ve mezhebe dayalı olarak bölünmeye çalışıldığı bir dönemde toplumsal barış adına üzerine düşeni fazlasıyla yapmaktadır.

Şimdi anladınız mı? İŞTEN ARTMAZ DİŞTEN ARTAR başlığını niye yazdığımı.

Barış, hoşgörü ve birlik içinde günler dileğimle.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder